BIOGRAPHY

Cécile Bourne-Farrell is an exhibition curator for public and private structures.

Since 2015, she is a visiting curatorial curator in the Department of War Studies, King’s College London, and at Arts Cabinet, London.

Her curatorial projects focus on decolonial practices based on a curatorial ethos between artists, institutional and private infrastructures. Current curatorial projects include:

- ’Seas, Lands and Bodies Crossed’, April 28th. till May 21 @ La Traverse, Marseille with Malala Andrialavidrazana, Francis Alÿs, Shivanjani Lal, Louisa Marajo, Tuli Mekondjo, Otobong Nkanga and Jean-Paul Thibeau. 

- 'Antson’ ny tontolo miaina/Interpeller le vivant', Antananarivo, Madagascar, May 20-June 5th., with Malala Andrialavidrazana, Dadee Andrianaivoson, Cyrille Cornu,  Fanjar, Felana Rajaonarivelo, Mickael Green, Nature Attitude, Miora Rajaonary, Richiany Ratovo, Mialy Rajjhonson, a collaboration with Ihoby Rabarijohn, co-curator

- A Dobradiça Biennale, Mação, Portugal, July 6th.-August 11th. 2023 (https://adobradica.com/WHAT)

- Curator of visual materials on the project, 'Mapping Injury', Principal Investigator, Vivienne Jabri, funded by a UKRI Frontier Research Grant (Horizon Europe Guarantee), King's College London

Cécile Bourne-Farrell is a member of AICA, AWITA and CIMAM and writes regularly about contemporary artists.

Cécile Bourne-Farrell est commissaire d'exposition pour des structures publiques et privées.

Depuis 2015, elle est curateur invitée par le département de Recherche sur la Guerre de King's College de Londres et de Arts Cabinet à Londres.

Ses projets curatoriaux se concentrent sur les pratiques décoloniales basées sur une éthique curatoriale entre les artistes, les infrastructures institutionnelles et indépendantes. Ses projets actuels comprennent:

- ’Mers, Terres & Corps traversés’,  28 avril 28-21 mai, La Traverse, Marseille avec Malala Andrialavidrazana, Francis Alÿs, Shivanjani Lal, Louisa Marajo, Tuli Mekondjo, Otobong Nkanga et Jean-Paul Thibeau

- 'Antson’ ny tontolo miaina/Interpeller le vivant', Antananarivo, Madagascar, du 20 mai au 5 juin, avec Malala Andrialavidrazana, Dadee Andrianaivoson, Cyrille Cornu, Fanjar, Felana Rajaonarivelo, Mickael Green, Nature Attitude, Miora Rajaonary, Richiany Ratovo, Mialy Rajjhonson, en collaboration avec Ihoby Rabarijohn, co-curator

- 'A Dobradiça 2 biennial', 5 juillet-11 août 2023 Mação, Portugal (https://adobradica.com/WHAT)

- Curator du projet 'Mapping Injury', subvention UKRI Frontier Research Grant (Horizon Europe Guarantee), Vivienne Jabri, chercheur principal, King's College London

Cécile Bourne-Farrell est membre de l'AICA, de l'AWITA et du CIMAM et écrit régulièrement sur les artistes contemporains.

Cécile Bourne-Farrell es comisaria de exposiciones para estructuras públicas y privadas.

Desde 2015, es comisaria invitada en el Departamento de Estudios de Guerra del King's College de Londres y en el Arts Cabinet de Londres.

Sus proyectos curatoriales se centran en prácticas decoloniales basadas en un ethos curatorial entre artistas e infraestructuras institucionales y privadas. Entre sus proyectos curatoriales actuales se incluyen:

- "Mers, Terres & Corps traversés", del 28 de abril al 21 de mayo en La Traverse, Marsella, con Malala Andrialavidrazana, Francis Alÿs, Shivanjani Lal, Louisa Marajo, Tuli Mekondjo, Otobong Nkanga y Jean-Paul Thibeau.

- 'Antson' ny tontolo miaina/Interpeller le vivant', Antananarivo, Madagascar, 20 de mayo-5 de junio, con Malala Andrialavidrazana, Dadee Andrianaivoson, Cyrille Cornu, Fanjar, Felana Rajaonarivelo, Mickael Green, Nature Attitude, Miora Rajaonary, Richiany Ratovo, Mialy Rajjhonson, una colaboración con Ihoby Rabarijohn, co-comisario

- Bienal de A Dobradiça, Mação, Portugal, 6 de julio-11 de agosto. 2023 (https://adobradica.com/WHAT)

- Comisaria de materiales visuales en el proyecto, "Mapping Injury", Investigadora principal, Vivienne Jabri, financiado por un UKRI Frontier Research Grant (Horizon Europe Guarantee), King's College London

Cécile Bourne-Farrell es miembro de AICA, AWITA y CIMAM y escribe regularmente sobre artistas contemporáneos.